Veel gestelde vragen
Wat doet u als u een afspraak wilt afzeggen?
Het kan altijd gebeuren dat u de afspraak niet door kunt of wilt laten gaan. Belt u in dat geval ruim van tevoren (24 uur) en geef door dat u niet kunt komen. Een andere patiënt kan dan in uw plaats worden ingepland.
Wat als u een afspraak vergeet?
Het gebeurt regelmatig dat patiënten hun afspraak bij arts, praktijkondersteuner of doktersassistente vergeten. Dat is vervelend. Ook omdat er dat er op dat moment niet iemand anders kan worden geholpen. Om het aantal niet-nagekomen afspraken terug te dringen en om de misgelopen inkomsten te compenseren, hanteren wij per 2018 een wegblijftarief.
Gebruik van wegblijftarief
Het wegblijftarief wordt in rekening gebracht bij de patiënt zelf en niet bij de zorgverzekeraar. De zorgverzekeraar zal dit niet uitbetalen, omdat er geen zorg is geleverd. Afspraken moeten minimaal 24 uur tevoren afgezegd worden. Het tarief wordt in rekening gebracht bij het volgende bezoek aan de praktijk. De patiënt kan dan bij de assistente betalen en de patiënt krijgt een kwitantie. De hoogte van het tarief bedraagt 10 euro.
Onverwachte situaties kunnen zich altijd voordoen, daar hebben wij natuurlijk alle begrip voor. Wilt u onnodige kosten voorkomen, belt u dan op tijd af!