Afspraken – Huisartsenpraktijk Molenwijk – Amsterdam
Header afbeelding
Huisartsenpraktijk Molenwijk
Molenwijk 18 1035 EG
Amsterdam

Afspraken

Afspraken maken

Onze praktijk werkt met een spreekuur op afspraak. Een afspraak kunt u telefonisch maken via een van onze assistentes.

Tel. 020-6311156 tussen 08.30 uur en 16.00 uur.

Tevens kunt u een afspraak maken via de online patiëntomgeving.

U kunt 1 klacht per consult bespreken. Heeft u meerdere klachten of denkt u meer tijd nodig te hebben, kunt u aan de assistente vragen of er meer tijd mogelijk is.

De assistentes hebben in de ochtend spreekuur (op afspraak) voor het geven van injecties, bloeddruk meten, oren uitspuiten, ect.

Veel gestelde vragen

Voor veel voorkomende klachten kunt u ook eerst www.thuisarts.nl raadplegen.

Afspraken bij de assistente

De assistentes hebben een eigen spreekuur (voor uitspuiten van oren, het geven van injecties, meten van bloeddruk, etc.). De assistentes hebben alleen in de ochtend spreekuur.

In alle gevallen moet u hier voor een afspraak maken.

Herhaalrecepten

Deze kunt u op de volgende wijze aanvragen:

  • Telefonisch via de receptenlijn (keuze 2 op het bandje)
  • in de receptenbus
  • online (uw zorg online app)

Medicijnen vóór 12.00 uur aangevraagd, liggen de volgende werkdag na 16.00 uur klaar in apotheek Molenwijk.

Bij apotheek Tuindorp-Oostzaan liggen de medicijnen na 2 dagen klaar.

Urine-onderzoek

Urine inleveren voor 09.30 uur bij de assistente. De urine mag niet ouder zijn dan 2 uur. Graag in een goed afgesloten potje.

Uitslagen

Voor uitslagen kunt u op werkdagen bellen tussen 14.00 uur en 16.00 uur.

Verwijsbrieven en formulieren

Na 5 werkdagen of op de afgesproken dag ophalen bij de balie.

Huisbezoeken

Graag voor 10.00 uur aanvragen.

In de praktijk zijn betere onderzoeks- en behandelmogelijkheden daarom vragen wij u, indien mogelijk, naar de praktijk te komen.

Dossier aanvragen

Dossier aanvragen van u eigen medische gegevens gaan altijd in overleg met de eigen huisarts, u kunt dit telefonisch aanvragen.

Email

U kunt ons ook een mail sturen. Dit is bedoeld voor niet spoedeisende vragen. E-mails worden namelijk niet op dezelfde dag gelezen en beantwoord

Let op! Heeft u een nieuw telefoonnummer of emailadres, geef het ons door!

Dit kan via het kopje wijzingingsformulier.

Wat doet u als u een afspraak wilt afzeggen?

Het kan altijd gebeuren dat u de afspraak niet door kunt of wilt laten gaan. Belt u in dat geval ruim van tevoren (24 uur) en geef door dat u niet kunt komen. Een andere patiënt kan dan in uw plaats worden ingepland.
Wat als u een afspraak vergeet?

Het gebeurt regelmatig dat patiënten hun afspraak bij arts, praktijkondersteuner of doktersassistente vergeten. Dat is vervelend. Ook omdat er dat er op dat moment niet iemand anders kan worden geholpen. Om het aantal niet-nagekomen afspraken terug te dringen en om de misgelopen inkomsten te compenseren, hanteren wij per 2018 een wegblijftarief.

Gebruik van wegblijftarief
Het wegblijftarief wordt in rekening gebracht bij de patiënt zelf en niet bij de zorgverzekeraar. De zorgverzekeraar zal dit niet uitbetalen, omdat er geen zorg is geleverd. Afspraken moeten minimaal 24 uur tevoren afgezegd worden. Het tarief wordt in rekening gebracht bij het volgende bezoek aan de praktijk. De patiënt kan dan bij de assistente betalen en de patiënt krijgt een kwitantie. De hoogte van het tarief bedraagt 10 euro.

Onverwachte situaties kunnen zich altijd voordoen, daar hebben wij natuurlijk alle begrip voor. Wilt u onnodige kosten voorkomen, belt u dan op tijd af!