Afspraken
Afspraken maken
Onze praktijk werkt met een spreekuur op afspraak. Een afspraak kunt u telefonisch maken via een van onze assistentes.
Tel. 020-6311156 tussen 08.15 uur en 12.30 uur.
U kunt 1 klacht per consult bespreken. Heeft u meerdere klachten of denkt u meer tijd nodig te hebben, kunt u aan de assistente vragen of er meer tijd mogelijk is.
Veel gestelde vragen
Voor veel voorkomende klachten kunt u ook eerst www.thuisarts.nl raadplegen.
Afspraken bij de assistente
De assistentes hebben in de ochtend spreekuur (op afspraak) voor het geven van injecties, bloeddruk meten, oren uitspuiten, ect.
Tevens kunt u een afspraak maken via de online patiëntomgeving.
Herhaalrecepten
Deze kunt u op de volgende wijze aanvragen:
-
Telefonisch via de receptenlijn (keuze 2 op het bandje)
-
in de receptenbus
-
online (uw zorg online app)
Medicijnen vóór 12.00 uur aangevraagd, liggen na 2 dagen klaar in de apotheek.
Urine-onderzoek
Urine inleveren vóór 09.30 uur bij de assistente. De urine mag niet ouder zijn dan 2 uur. Graag in een goed afgesloten potje.
Uitslagen
Voor uitslagen kunt u kijken in uwzorgonline app of op werkdagen een terugbelafspraak inplannen bij de assistente.
Verwijsbrieven en formulieren
Na 5 werkdagen of op de afgesproken dag ophalen bij de balie.
Huisbezoeken
Graag voor 10.00 uur aanvragen.
In de praktijk zijn betere onderzoeks- en behandelmogelijkheden daarom vragen wij u, indien mogelijk, naar de praktijk te komen.
Dossier aanvragen
Dossier aanvragen van u eigen medische gegevens gaan altijd in overleg met de eigen huisarts, u kunt dit telefonisch aanvragen.
Email
Wij kunnen vanaf heden uw mail niet meer in behandeling nemen. Wij verzoeken u om via het patiënten portaal een e-consult te sturen.
Let op! Heeft u een nieuw telefoonnummer of emailadres, geef het ons door!
Dit kan via het kopje wijzigingsformulier.
Wat doet u als u een afspraak wilt afzeggen?
Het kan altijd gebeuren dat u de afspraak niet door kunt of wilt laten gaan. Belt u in dat geval ruim van tevoren (24 uur) en geef door dat u niet kunt komen. Een andere patiënt kan dan in uw plaats worden ingepland.
Wat als u een afspraak vergeet?
Het gebeurt regelmatig dat patiënten hun afspraak bij arts, praktijkondersteuner of doktersassistente vergeten. Dat is vervelend. Ook omdat er dat er op dat moment niet iemand anders kan worden geholpen. Om het aantal niet-nagekomen afspraken terug te dringen en om de misgelopen inkomsten te compenseren, hanteren wij per 2018 een wegblijftarief.
Gebruik van wegblijftarief
Het wegblijftarief wordt in rekening gebracht bij de patiënt zelf en niet bij de zorgverzekeraar. De zorgverzekeraar zal dit niet uitbetalen, omdat er geen zorg is geleverd. Afspraken moeten minimaal 24 uur tevoren afgezegd worden. Het tarief wordt in rekening gebracht bij het volgende bezoek aan de praktijk. De patiënt kan dan bij de assistente betalen en de patiënt krijgt een kwitantie. De hoogte van het tarief bedraagt 10 euro.
Onverwachte situaties kunnen zich altijd voordoen, daar hebben wij natuurlijk alle begrip voor. Wilt u onnodige kosten voorkomen, belt u dan op tijd af!